Heesen verkoopt Project Altea

Een artist's impression van Project Altea.

Heesen Yachts in Oss heeft Project Altea (YN 19550) verkocht, het tweede jacht dat gebaseerd is op het Nova Plus ontwerp- en techniekplatform. Het is een aluminium jacht met een lengte van 50 meter, een gepatenteerde Fast Displacement Hull Form en een bruto tonnage van net geen 500 GT.

Het jacht werd op speculatie gebouwd, maar volgens Heesen trok het eigentijdse exterieurdesign van Frank Laupman van Omega Architects al snel de aandacht van de kopers. Het ontwerp wordt gekenmerkt door een lange waterlijn, royale dekruimte, kamerhoge raampartijen en een krachtige profiellijn, die opvalt door de robuuste spray rails en een nagenoeg verticale boeg. Het interieur van Cristiano Gatto, de bouw door een Nederlandse werf en de korte levertijd waren doorslaggevend bij de verkoop, meldt de werf. Dankzij eerdere positieve charterervaringen met recente Heesen jachten waren de eigenaren bovendien al bekend met de kwaliteit en het vakmanschap, aldus Heesen.

Twee 1.448 pk sterke MTU 12V 2000 M72 motoren, gecombineerd met een Fast Displacement Hull Form, bezorgen Project Altea een topsnelheid van 19,5 knopen, plus een actieradius van 3.750 mijl bij een kruissnelheid van 12 knopen. De diepgang bedraagt 2,15 meter. Er zijn zes gastensuites voor twaalf gasten, en vijf hutten voor de negen bemanningsleden.

Het jacht zal voornamelijk worden gebruikt door de familie van de eigenaren, en is beperkt beschikbaar voor charter. Project Altea verlaat binnenkort het dok en blijft in de haven van Heesen voor het inbedrijfstellen, waarna proefvaarten plaatsvinden op de Noordzee. De levering vindt plaats voor het zomerseizoen.

www.heesenyachts.com

Project Altea verlaat binnenkort het bouwdok en wordt in de haven van Heesen in bedrijf gesteld, waarna proefvaarten op de Noordzee volgen.