Tewaterlatingen bij Feadship: in Aalsmeer en Makkum

Project 705 net na het verlaten van het bouwdok in Aalsmeer. Let op de zwierige glaspartij in de romp.

Bij Feadship-Koninklijke De Vries in Aalsmeer zag deze week Project 705 het daglicht. Het bijna 73 meter lange superjacht is besteld door een ‘repeat client’, een enthousiaste eigenaar van een Feadship. Het is druk met tewaterlatingen bij Feadship, want op 7 februari werd de 100 meter lange Moonrise bij Feadship-Koninklijke De Vries in Makkum met het water vertrouwd gemaakt. Lees verder over de Moonrise.

Het casco van Project 705 werd gebouwd door Scheepswerf Slob in Papendrecht; het werd ruim een jaar geleden naar Aalsmeer overgevaren voor de afbouw. Over enkele weken wordt het schip gedoopt en wordt de naam bekendgemaakt. De romp is van staal en de opbouw van aluminium. Het in- en exterieur is ontworpen door Redman Whiteley Dixon, kortweg RWD, een Britse design studio. Het scheepsbouwkundig ontwerp is van Feadship De Voogt Naval Architects. In het oog springend is de donkerblauwe romp met witte opbouw, in combinatie met royaal gebruik van glas en rvs.

Technische specificaties
Lengte o.a.: 72,85 m.
Breedte o.a.: 12,85 m.
Diepgang: 3,65 m.
Brandstoftank: 184.650 liter
Drinkwater: 36.600 liter
Motoren: 2x MTU 16V4000M63R /1920 kW @ 1600 rpm
Generatoren: 3x MTU 8V2000M51A /332 kW
Max. snelheid: 16 knopen (max.)/kruissnelheid 14 knopen

www.feadship.nl